Saturday 17 January 2009

ၾကက္ဆူဆီျဖင့္ ေလယာဥ္မ်ားပ်ံသန္းႏိုင္ဖြယ္႐ွိ

ေလာင္စာဆီတြင္ ၾကက္ဆူဆီတစိတ္တပိုင္းမွ် ေရာေႏွာထားသည့္ စက္သံုးဆီျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ခဲ့သည့္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စင္း၏ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈကို နယူးဇီလန္ ေလေၾကာင္းလိုင္းက ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ကမာၻ႕ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ အနာဂါတ္ကာလ စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္မႈတြင္ ဇီ၀ေလာင္စာမ်ား အစားထိုးသံုးစြဲႏိုင္ေရး ရည္ရြယ္ခ်က္၏ အေရးပါေသာ ေျခလွမ္းတစ္ခုအျဖစ္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းခဲ့ေသာ အဆိုပါ ဘိုးအင္း 747-400ေလယာဥ္တြင္ jatrophaေခၚ ၾကက္ဆူေစ့မွရရွိေသာ ဆီတစ္၀က္ႏွင့္ A1အဆင့္ရွိ ေလယာဥ္ဆီတစ္၀က္တို႔ကို ေရာေႏွာၿပီး ေလာင္စာအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ရာ (၂)နာရီၾကာျမင့္ေသာ ခရီးစဥ္ကို ေခ်ာေမာစြာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း နယူးဇီလန္ ေလေၾကာင္း အာဏာပိုင္မ်ားက ေၾကညာခဲ့သည္။




အုတ္ကလန္တြင္ ၿပီးခဲ့ေသာ သီတင္းပါတ္အတြင္းက အစမ္းပ်ံသန္းခဲ့သည့္ ရလဒ္မ်ားအားလံုး ေက်နပ္စရာျဖစ္ေၾကာင္း ေလယာဥ္မွဴး ေဒးဗစ္ေမာ္ဂန္က ဆိုသည္။ ယခုေလာင္စာအား အသံုးျပဳပ်ံသန္းေနစဥ္ ဆီစနစ္ေရာ၊ အင္ဂ်င္ပိုင္းတြင္ပါ ခၽြတ္ယြင္းမႈ တစံုတရာ မေတြ႕ခဲ့ဟု ၎က ေျပာၾကားသြားသည္။ ယခုကဲ့သို႔ ဇီ၀စြမ္းအင္သုံး ေလာင္စာဆီမ်ား အသံုးခ်လာျခင္းျဖင့္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈကို ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ကာဗြန္စြန္႔ထုတ္မႈမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ေျပာဆိုထားသည္။ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ ဇီ၀ေလာင္စာမ်ားဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ၾကက္ဆူဆီသည္ သမားရိုးက် အီသေနာကဲ့သို႔ ဇီ၀ေလာင္စာမ်ားထက္ အသံုးတြင္က်ယ္ႏိုင္မည္ဟု သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကၿပီး (၂၀၁၇)ခုႏွစ္တြင္ ကမာၻေပၚရွိ ေလယာဥ္မ်ားအားလံုး ဇီ၀စြမ္းအင္ျဖင့္ ပ်ံသန္းႏိုင္ေရး ဦးတည္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဇီ၀စြမ္းအင္မ်ား သံုးစြဲမႈ ျမင့္တက္လာလ်င္ သီးႏွံစိုက္ခင္းမ်ားအတြင္း အစားအေသာက္အတြက္ထက္ ေလာင္စာအတြက္ ဦးစားေပးကာ စိုက္ပ်ိဳးလာျခင္းျဖင့္ ကမာၻ႕စားနပ္ရိကၡာ ထုတ္လုပ္မႈအတြက္ ထိပါးမႈအခ်ိဳ႕ ရွိလာႏိုင္ေၾကာင္းလည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚေနဆဲျဖစ္သည္။

မူလသတင္းစဥ္ - Planet
ဆက္ၾကည့္ရန္...